virtual friends

Tuesday 17 March 2015

kenangan dengan beg troli & backpack

masih lagi memikirkan ayat-ayat yang sesuai untuk buat entry ni.

setiap kali kalo nak update cerita kat blog, aku rase macam buat assignment. so, sebelum mengarang, tarik napas panjang-panjang dulu.
 
sebenarnya dari dulu lagi aku memang suka pergi bercuti. cuma bezanya, dalam konteks percutian aku, takde istilah samada aku ni backpacker @ traveller @ tourist @ yang seangkatan dengannya. yang aku tahu, bawa 1 beg troli, 1 beg sandang dan 1 beg silang. cukup! senang nak angkut ke mana-mana.

tapi ade cite lawak la pasal beg troli ni. aku penah juin program opis ke pulau tail kail, gerik tahun 2013. kan aku suka bawak beg troli, pada aku beg tu senang. ko boleh sumbat suma barang dalam tu pastu tarik. masa nak naik bot ke pulau tu, baru aku noticed, aku sorang je yang bawak beg ni! yang lain suma bawak backpack. ade juga mata-mata liar yang memandang. mesti diorang cakap : poyo arrr minah ni bawak beg troli, dah la warna pink plak tu, hiks! begitu mereka bersyak wasangka tentang aku kan?
ko mampu bawak beg ni pegi pulau? aku mampu, haha
see? beg aku la yang paling besar gedabak masa last year ke korea. beg pinjam, hiks. #throwback
sampai la pada satu hari, aku terpikir, macam best je pergi bercuti style backpack. mungkin ni pengaruh sejak aku berjinak dalam group BBM di fb. mostly aku tengok diorang kalo nak pergi bercuti, style backpack yang jadi pilihan. pulak tu blog travel yang aku selalu skodeng pon rata-ratanya diorang pon bercuti style backpack. so, why not aku try jugak kan? sebab sejujurnya, itulah kepuasan yang aku cari sebenarnya dalam dunia travel ni.
my 1st backpack
inilah backpack pertama aku beli dekat www.nile.com.my dengan harga RM39.90. barang-barang dekat nile ni majoritinya made in china. so, aku memang tak expect lebih la. harga pon sangat-sangat murah. tapi bila dapat tu, alhamdulillah aku puas hati. begnya ok. banyak ruang nak letak barang. cuma, ade cumanya ye, hehe. pendapat aku, backpack yang aku beli ni tak boleh letak barang yang berat sangat. tang shoulder pack tu tak berapa kuat nak tampung. kang tak memasal plak beg ni jahanam di tengah jalan. oh jangan doakan, nanti betul-betul terjadi. korang jangan tak tau, nama backpack ni camel eh :p. 

si camel ni pon dah selamat sampai ke taman negara pahang dan juga medan hari tu.

aku ade juga beli satu lagi backpack dekat lazada hujung tahun lepas. masa tu kan ade offer gilos-gilos. aku berjaya rembat satu. taraaaaaa.....
google images
ni la rupanya. kaler pon sama macam gambar kat atas tu. dia tulis 40L tapi bila dah dapat, dekat beg tulis 50L. overall, aku sangat puas hati dengan backpack ni. salah satunya sebab shoulder pack dia memang kuat dan ade space untuk letak kasut. harga aku tak ingat berapa samada RM39.90 @ RM49.90. memang berbaloi. insyaallah backpack ni akan rasmi digunakan untuk next travel ~ heeee. aku panggil dia anzalna, haha. 

bila dah try bercuti style backpack masa kat medan hari tu, serius feeling tu memang lain dari yang lain. walaupon aku pernah merentasi laut china selatan selama 3jam dari labuan ke kota kinabalu (return) suatu masa dulu, tapi perasaan tu tetap tak sama sebab aku bawa beg troli. jauh sangat bezanya. ape-ape pon, samada kita bawak beg troli atau backpack sekalipon, misi kita tetap sama ~ BERCUTI. konsep percutian saja yang berlainan dan terpulang kepada kita sendiri yang menentukannya.

lepas ni, goodbye beg troli & welcome backpack!

No comments:

Post a Comment