virtual friends

Wednesday 11 June 2014

satu permulaan

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

assalamualaikum
sawadikap!
anyohaseyo

selamat datang ke blog cakapsempoi (CS). aku baru nak blaja buat blog ni. hasil permintaan kawan2 yang dalam 2 3 orang je, berjaya jugak aku create blog ni, haha....

banyak nak kena study lagi ni. eh? kena study jugak ke? kena laaaaa

kang ayat tak sedap korang tak nak baca kan, perasan!

tujuan ber blog?  nak kongsi cerita, tips, petua, keburukan dan of cos la keseronokan bercuti mengelilingi dunia ni, wah gitu. padahal aku baru p dua negara je. harus la, ayat kena gempak beb :p

alhamdulillah dalam malaysia aku dah cover every state. sekarang misi aku lebih kpd menjelajah ke luar malaysia plak. yang dlm malaysia ni aku still nak menjelajah lagi. banyak tempat-tempat cantik yang masih belum diterokai. ni alasan utk berjalan kan? hiks

aku start terbang ke luar negara tahun 2013. hanya ke jogjakarta & solo. untuk enam bulan yang pertama tahun 2014 ni, alhamdulillah aku dapat pegi korea! yabedabedu! seronok sbb tu mmg negara yg ada dlm list aku. sempat jugak aku ke kota kinabalu awal bulan 5 ari tu. nanti aku akan share serba sedikit cerita-cerita di sana ek

maaf entry ni takde gambo

sekian :)

2 comments:

  1. Akak Jm pulak waktu mula2 nk create blog atas dorongan kwn bila tgk blog beliau kongsi tentang travel why not akak try buat satu blog tuk kongsi kisah travel ke luar negara dan tujuan utama sbg rujukan kpd yg baru nk belajar travel. Alhamdulillah sehingga skrg makin seronok ber blog sbb dpt ramai kenalan yg punya minat yg sama. Aksk dulu pun byk belajar until nos blog biasa2 je x cantik spt org lain. Keep on sharing in blog sbb akak duka baca blog :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak JM. sebenarnya mmg tak rajin pon tulis blog. tapi teringin nak ada blog, hiks

      tu la, banyak nak kena blaja lagi ni. sy nak edit profile sendiri, tp tak jumpa lg kat mana button edit ni, haha adoi

      Delete